Footie and Meatpies - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roos Kroeders - WaarBenJij.nu Footie and Meatpies - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roos Kroeders - WaarBenJij.nu

Footie and Meatpies

Door: Roos Kroeders

Blijf op de hoogte en volg Roos

28 September 2009 | Australië, Melbourne

Hey Everybody!!

Sorry for the delay! Het heeft eventjes geduurd maar hier ben ik weer..en kan ik jullie nieuwsgierige honger weer stillen;) Ik ben nu een maand in Melbourne en het voelt echt al als home! Melbourne is, denk ik, een stad die je moet leren kennen om hem te begrijpen...Alles ligt verstopt, de meest luxieuze clubs vind je in kleine vieze steegjes waar je als het ware de vuilnisbak aan de kant moet schuiven om de deur te vinden, voor de meest trendy bars moet je een lift in een zijstraatje nemen naar de vijfendertigste verdieping om daar een geweldig uitzicht over Melbourne te hebben, kleine cupcake cafeetjes liggen verstopt tussen gigantische wolkenkrabbers...Het is een grote spannende speurtocht naar de hidden secrets of Melbourne, and inside information kan heel handig zijn!
Een paar hoogtepunten van de afgelopen maand zal ik even kort aan jullie vertellen..

Om mijn nieuwe huisje in te wijden en om aan de Australische standaarden te voldoen heb ik mijn eigen dinnerparty gegeven! Voor degene onder jullie die zo onderste boven zijn van mijn kookkunsten begrijpen waar ik doorheen ben gegaan toen ik deze uitdaging aannam..Maar ik kan jullie vertellen...Melbourne is niet afgebrand, toen ik voor het laatste checkte had ik nog alle ledematen en jaja het eten was verrukkelijk! Ben toch maar niet voor de traditionele nederlandse hutspot gegaan maar iets meer culinairs verantwoords, ik wil natuurlijk niet onderdoen aan de hoge verwachtigingen. Na dit culinaire festijn, zijn we the city ingegaan om daar van een rosetje te genieten in the deck! Een ontzettende mooie club met een fantastisch uitzicht over Melbourne..Een dinnerparty in stijl ;)...het was een geweldige avond maar ik waag het niet snel weer om dit risico te nemen! Ze moeten natuurlijk niet te verwend worden hier!

Oh nog een leuk weetje! Ik ben tot de geweldige ontdekking gekomen dat australiers toch niet zo lui of lay backed zijn als wij soms claimen..de winkels, geloof het of niet, zijn hier open tot 12u!! Midden in de nacht!!..en nu komt het...Ook op zondag!!Ik was zo overdonderd..Dat ik vond dat dit gevierd moest worden en wat is een beter manier dan door vegemite (marmite), het meest australische delicatesse die je je kunt bedenken, te kopen! Helaas toen dit goedje in mijn mondje stopte kwam de ontgroening perplex bij mij bove;) ja...eens maar dan nooit meer...sommige dingen wennen nooit. En dat was het einde van mijn vegemite avontuur.
Maar zo is het ook met de rest van de dingen..Er is altijd wat te doen hier! Laatste zondag ben ik met de internationale club (mijn 2 duitse vriendinnetjes en mijn 2 franse vriendinnetjes) naar het vibes festival gegaan...Een nieuwe ervaring zal ik het maar noemen..allemaal straat artiesten en niemand was verlegen om zomaar mee te doen zo kon je meezingen, dansen en zelfs touwtje springen..goed ik fijn meegekeken :)

De week ervoor zijn we naar Federation Square gegaan (bij mij om de hoek) en daar trad een van de grootste bands in Australia op (Cat empire)! En wij stonden als een stelletje buitenlanders tussen de menigte, geen idee wat aan de hand was maar natuurlijk wel super leuk om daar per ongeluk in te verzeilen..Alle australiers zijn nu jaloers op mij;)

Ik ben natuurlijk ook heel serieus geweest..En ben naar het ziekenhuis geweest om daar te zien hoe het er aan toe gaat..Voor alle geneesco’s onder ons..je gelooft het niet maar niemand draagt hier een witte jas..het is echt een ‘no go’ als je hier rond loopt in je witte gewaad..Maar voor de rest is het zelfde principe..je bent een nobody die achter de consultant aan rent en probeert te begrijpen wat er allemaal gebeurd..heel intressant! Nee helaas moet ik jullie vertellen dat het onderzoek op het moment een beetje tegen zit..Mijn supervisors zijn helaas niet heel vroeg begonnen aan de ethische aanvraag voor mijn onderzoek..Ik kan nog niet beginnen als ik die niet heb dus ben na al een maand met mijn duimen aan het draaien..zoals jullie vast kunnen begrijpen begint dat aardig te frusteren..Ik blijf mezelf vertellen dat dat gewoon onderzoek is, maar helaas ben ik hier nog maar voor 6 maanden en heb ik niet echt de tijd om hier te wachten..maar er is licht aan het einde van deze donkere tunnel en de ethische approval is inzicht...Tot die tijd moet ik mezelf maar entertainen met bed-side teaching en mijn artikel schrijven..

Om het wat vrolijkere te houden zal ik jullie evenlichten over de echt typische australische dingen die ik heb gedaan, buiten natuurlijk mijn vegemite avontuur! Vorige week zaterdag heb ik het dan voor het eerst meegemaakt, van mijn eerste echte aussie bbq! En het was ontzettend leuk! Het was in een studentenhuis van mijn vriendin Holly en heb heeps of ausstraliers daar ontmoet..Alles zat der op en der aan..van kangaroo vlees tot VB beer! En na dit alles zijn we de stad in getrokken om een echte gig van een australische band te zien! Op en top Australia!

Om niet helemaal oppervlakkig te zijn, heb ik wat meer culturair verantwoords gedaan en ben ik naar een musical gegaan. Grease! Het hele spectakel was opgezet door Trinity College, een soort studentvereniging (zoiets als Circumflex). Ik moet zeggen ik was diep onder de indruk van de kwaliteit en het zangtalent wat daar in 2 uur werd tentoongesteld..En na de show vond ik het dan ook moeilijk om uit te leggen aan de andere studenten wat mijn studentvereniging voor extra toevoeging had aan het studentenleven buiten feesten :S Maar goed ik heb een goed woordje gedaan:) en zal circumflex hier eens op de kaart zetten, omdat dat ook echt iets is, wat ik altijd heb willen doen:P

Afgelopen zaterdag was Grand Final Day, de koninginnendag van Australie zou je kunnen zeggen. Iedereen rukt uit van heinde en ver om naar Melbourne te trekken om naar de Footie te kijken! Natuurlijk sportfanaat die ik ben, kon deze kans niet missen om hier aan deel te nemen! De footie begint rond een uur of 2 en de feestjes om 12 uur smiddags.. en gaan door tot diep in de nacht door..Hier in australie is sport en dan vooral aussie rules een belangrijke zaak en wordt dan ook hoogst serieus genomen. Iedereen haalt zijn mooiste pekske uit de kast en gaat helemaal dressed up the city in, naar een of ander fancy feestje! Ik wist een kaartje te bemachtigen voor een feestje in een penthouse in het centrum, genaamd de secret society! Het feest was compleet met Australisch bier en meatpies en natuurlijk het einde van de game het traditionele gejuich en gezing of de huilende macho australiers omdat hun ploegje had verloren..Om de avond mooi af te sluiten besloten we ons naar Chinatown te begeven en daar voor Shangai dumpling te gaan (een traditie hier). We kregen de mooiste versie van happy birthday in het chinees te horen voor holly (die niet echt jarig was;) en b.y.o (bring your own...)! We blijven studenten natuurlijk! Het was een ontzettend mooie avond en ik begrijp nu waarom dit de belangrijkste dag van het jaar is voor een australier;)

Helaas is het weer hier een groot raadsel..op de vraag wat voor een weer kan ik niet echt antwoorden..het hangt eraf wat je als antwoord wil..Ik heb in de aanbieding...knoertharde wind, zon:), miser regen, bewolkt, regen, zandstorm, hagel, regen, sneeuw en je geloof het niet..we hebben het allemaal in 24uur!

Nou lieve vriendjes en vriendinnetjes dat was het dan al weer...
Ik geeft jullie weer een uitgebreide update de volgende keer!

With love,
Roo!

Ps:sorry voor al de spelfouten..mijn computer heeft de vervelende neighing om alles wat nederlands automatisch om te zetten in engels :S

PS2:mijn australische nummer is +61420717234 voor degene die in de buurt zijn :)

  • 28 September 2009 - 02:18

    Benjamin:

    Uw avonturen is tot dusver tot dusver vrij verbazend de tijd in Melbourne geweest. Blij heb ik erin slagen een deel van hen te zijn en dat u met de gebeurtenis van de Zaterdag pleased scheen!

  • 28 September 2009 - 06:29

    Juliette:

    Heey Roos,
    ben op de een of andere manier op je mailinglist gekomen, maar krijg er prachtige verhalen voor terug, dus laat die mailtjes maar komen!
    liefs Juliette

  • 28 September 2009 - 07:50

    Lout:

    Heee Meis :) Echt super om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt! Vooral al die plekken voor de insiders lijken me heel bijzonder! Hoop dat je onderzoek snel écht gaat beginnen.. Veel plezier en succes! Liefs x Lout

  • 28 September 2009 - 07:59

    Vivianne:

    Hoi Roos, wij genieten nog steeds van je leuke verhalen uit Melbourne. Wij hebben je wel gemist op de bruiloft van sophie en martijn. Waar we heerlijk hebben kunnen dansen. Geniet lekker verder en wij hopen dat je snel met je onderzoek verder kunt. Liefs van je nicht vivianne

  • 28 September 2009 - 11:22

    Fleur:

    Roosjelief! Ik zou zo graag willen dat ik even langs kon komen om te zien hoe het daar is en wie je nieuwe vrienden zijn, lekker even te zeuren over onze onderzoeken en gewoon om jou weer te zien natuurlijk, maar helaas kan dat niet :(. Gelukkig hou je ons wel goed op de hoogte met je verhalen, als ik het lees hoor ik het bijna uit jouw altijd snelpratende (want druk-druk-druk ;)) mondje komen! Ik ga je later deze week even terugmailen en dan reageer ik wat uitgebreider op je verhaal hierboven en je laatste mail en stuur ik je ook nog even de laatste roddels..succes weer deze week op je stage! Dikke kus x

  • 29 September 2009 - 06:02

    Lob:

    Haha goed bezig dat kokkerellen! ;) Jammer dat je oz nog niet begonnen is, begrijp dat dat een tegenvaller is..
    Hoop dat het een beetje opschiet, maar ondertussen geniet je maar lekker van Australië! Liefs!

  • 29 September 2009 - 19:10

    Kimberly:

    Hi!! Leuk om weer op de hoogte te zijn! Stuur je zometeen een mailtje! xx

  • 30 September 2009 - 20:00

    Timo:

    leuk om te lezen dat het goed gaat! grappig dat je dezelfde titel hebt als een paar lora's hadden die ook in aussi waren :D

  • 22 Oktober 2009 - 14:07

    Monique:

    He Roos,

    Heerlijk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Geniet ervan!
    groetjes uit Middelburg

Verslag uit: Australië, Melbourne

Roos

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 14299

Voorgaande reizen:

12 Mei 2014 - 11 Juli 2014

Tanzania, Sumve

01 Augustus 2009 - 26 Maart 2010

Down under

Landen bezocht: