Oktoberfest, Pornography and a chocolate diasy - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roos Kroeders - WaarBenJij.nu Oktoberfest, Pornography and a chocolate diasy - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roos Kroeders - WaarBenJij.nu

Oktoberfest, Pornography and a chocolate diasy

Door: Roos Kroeders

Blijf op de hoogte en volg Roos

26 Oktober 2009 | Australië, Melbourne

Hey Folks,

Hierbij mijn maandelijkse update van alle spannende verhaaltjes die ik hier in deze grote stad meemaak! Ik heb besloten om te proberen om jullie een keer per maand een kleine update te geven van wat ik hier nu werkelijk uitvoer!

Laat ik beginnen met het goede nieuws…Een paar weken geleden was het eindelijk dan zo ver…Mijn medische ethische commisie was eindelijk binnen! Dus na al dat lange wachten en met mijn vingers draaien;) kon ik eindelijk aan iets nuttigs beginnen (want oh ik verveelde me zo;)). Ik ben dan ook meteen bere enthousiast van start gegaan en heb ontzettend veel patienten verzameld! Apetrots loop ik nu op de ward rond, als een somebody, alleen zonder witte jas! En het is heel interessant, alhoewel het niet echt poli is zie ik toch heel veel voorbij komen omdat ik de hele dag op de stroke unit ben. Ik heb de meest interessante patienten ontmoet, alhoewel het ook soms extreem confronterend kan zijn. Zo was een van mijn patienten een exchange student van India van precies dezelfde leeftijd, die hier ook pas 2 maanden was...Gelukkig is hij weer helemaal op de been! Het zijn lange dagen maar ik ben blij dat ik eindelijk begonnen ben..en mijn angsten voor het einde van mijn sociale leven zijn gelukkig niet werkelijkheid geworden!
Zo ben ik vorig weekend naar de wedstrijd Australia versus the Dutch gaan kijken met een groep vrienden in een pub met een pint(want zo hoort het)! En hoewel ik ook maar enig benul heb van voetbal kan ik de score van gelijkspel totaal verklaren...Komt tie...Om de Australiers niet totaal langs een schoenen te laten lopen laten we ze natuurlijk niet winnen maar, wij nederlanders als sociaal volk, vinden het natuurlijk ook heel onbeleefd om gastheer totaal in te maken dus wat doen we..nul-nul! Iedereen blij en gelukkig en we weten toch allemaal wie de beste zijn;) (gelukkig weet niemand van mijn australische vrienden deze site, houden zo;))

En geen zorgen de afgelopen maand ben ik toch nog een beetje in touch gebleven met mijn roots...Ik ben naar een echt Oktoberfest geweest met een ozzie swing to it! En ik weet zeker dat als ik terug ben, ik naar de real thing ga! Het was een verjaardagsfeestje van een vriend van me en iedereen is hier ontzettend into customs parties! Dus iedereen had zijn mooiste duitse pekske uit de kast getrokken en het hele huis stond vol heidi’s en tirolers, ik was volgens mij degene die er het minst duits uitzag :S Maar het was ontzettend leuk en heb toen ook ff mijn nachtegale stemmetje laten weergalmen om op zijn Uber hollands lang zal die leven te zingen;) na een paar biertjes natuurlijk:)

Maar niet teleurgesteld in mijn ongezond gedrag want ik ben naar een marathon geweest!!Maar zoals jullie vast nooit hadden gedacht heb ik niet deelgenomen, maar liefst 4 vrienden van me renden mee! Het was dan ook weer het levende bewijs dat australiers ontzettend sportief zijn er waren maar liefst 20 000 mensen die deelnamen aan de marathon (niet de hele dat waren er ‘maar’ 5000). ’s Morgens toen wij trouwe supportelingen naar Rodlaver arena liepen (zie Australian Open!!) zag het eruit alsof wij de enigste waren die niet op getrokken in ons trainingspakje sportief rondhuppelde! Blijkbaar zag Melbourne eruit als een groot mierennest en die dag is dan ook in het Guinessbook of Records gegaan! Maar ik was stiekem toch wel een beetje trots toen mijn Engelse vriend de volledige marathon van 42 km had uigelopen en mijn ozzie vrienden ‘maar’ de halve hadden gedaan!

Om veelzijdig te zijn ;) heb ik dan ook maar een paar culturele dingen gedaan! Het was afgelopen week Arts festival in Melbourne, en door de hele stad waren allerlei kleine performances van straatmuzikanten tot stand-up comedians..Zelf ben ik naar een speciaal technisch versie van het laatste avondmaal van leonardo da vinci geweest. En zondag ben ik onder de eifeltoren naar het duitse toneelstuk pornography in London geweest...ja ik zie jullie vragende en fronsende gezichtjes...Het toneel stuk was in the arts center wat het evenbeeld is (in mijn ogen) van de Eifeltoren, het stuk was in het duits :S maar met engelse subtitles en het had niks te maken met porno! Het was een stuk dat zich afspeelde in London met de terrostische aanvallen van 7/7 in the underground. Het was een heel goed stuk en ik heb genoten van het ontzettend mooie theater!

Om een beetje in deze culturele sfeer te blijven, heb ik me gestort op het ontdekken van de Aborginal culture..Wat helaas een hele klus bleek te zijn...het is hier namelijk niet zo heel evident dat toeristen blijkbaar echt geintresseerd kunnen zijn in iets wat met de oorspronkelijke bewoners van dit land te maken heeft. Maar gelukkig heb ik een hele lieve en intelligente collega die mij aanbood om samen met al mijn vriendjes en vriendinnetjes een tour te krijgen in de Botanical gardens! Het was een ongelooflijk mooie zonnige zaterdag en de botanische tuin is net een sprookje. Het schijnt in de top 10 van de mooiste ter wereld te staan, ik begrijp wel waarom! Mijn collega wist echt alles van deze tuinen af en we hebben ons dan ook volgestouwd met alle delicatesse die de aborgine oorspronkelijk verorberden! Zo heb ik hun kauwgum geprobeerd (speciaal soort riet), hun zoete lollies (bloem), mint en er werd me zelfs een mier aangeboden met een zoet achterwerk (‘dat moest ik echt proberen!!’)maar die heb ik toch beleefd afgeslagen...maar ik ging helemaal uit mijn dak van de chocoladebloem...ja jullie geloven het bijna niet..mama en papa, jullie hebben me de verkeerde naam gegeven jullie hadden me beter diasy berlandiera lyrata kunnen noemen!!Mijn enige verslaving in bloem vorm!!;)

Na deze geweldige zonnige morgen..liep ik terug naar mijn oude vertrouwde stekkie, totaal uitgeput van al het enthousiasme om mijn chocolade bloem;) totdat ik daar tot de ontdekking kwam dat ik mijn huissleutels vergeten was! Per direct probeerde ik mijn huisgenoten te bellen die natuurlijk uitgerekend op deze dag besloten hadden naar de andere kant van Victoria te gaan en pas savonds terug te komen! Toen begon het avontuur pas…Na al mijn vriendjes en vriendinnetjes die in de buurt woonden gebeld te hebben, helaas zat het er op dat moment niet echt in om langs te gaan bij iemand van hen omdat de ene helft patienten aan het reanimeren waren In een ziekenhuis en de andere helft in echtelijke ruzies verkeerde…Begon ik aan mijn verwilderde pogingen om in mijn eigen huis in te breken…met een haarspeld..Ik zou jullie graag willen vertellen dat dit verhaaltje goed eindigt of dat ik maar enigszins in de buurt kwam van het openen van de deur maar helaas…. Na al mijn vergeefse pogingen stond ik nog steeds op de stoep en had ik besloten mij toch niet in het onderwereld circuit te storten! Om de situatie dan nog maar een gradatie erger te maken verkeerde ik op dat moment in hoge toiletaire nood :S en begon mijn gsm langzaam batterij te verliezen! Enfin om een lang verhaal kort te maken heb ik de rest van de dag boos in het park gezeten! Totdat ik eindelijk weer in mijn huisje kon..Ik had toen ook geen zin meer om naar buiten te gaan en ben niet meer naar een huisfeestje gegaan..Gelukkig kunnen we er nu wel om lachen...grrrr;)

Omdat het niet allemaal kommer en kwel hier is, nog even een leuk verhaaltje en dan misschien vooral interessant voor mijn medische studiegenootjes. Vorige week heb ik per toeval in het ziekenhuis een paar geneeskunde studenten ontmoet die in mijn jaar zitten! Het was ontzettend leuk om met hun te praten en heb hun oortjes dan ook ff laten klapperen met onze on the edge skillsabs en extreme klinische ervaringen met bloed prikken bij elkaar;) maar ook mijn oogjes werden geopend toen ze me savonds meevroegen naar een etentje. Ik dacht dat ik toevallig beland was in een groepje aziatische studenten. Dus niet. Voor het eten gingen we naar een info avond voor studenten van geneeskunde aan Melbourne uni. Ik was de enige blanke persoon daar!!! Blijkbaar is 85% hier aziatisch, 10% indisch, ohja en dan nog een paar australiers in geneeskunde! Het was een superleuke avond en we zijn dan ook typisch naar een Japans restaurant gegaan en heb sake tot diep in de nacht gedronke!:)

Nou lieve vriendjes en vriendinnetjes, neefjes en nichtjes, papas en mamas en zusje:) That’s all!!

Maar blijf kijken want er veel in het vooruitzicht...Ik ga me verkleede als een oldie om goud te zoeken en er komt een roadtrip aan met de tasmanian devil! Dus veel spannends:)

Dikke poen vanuit Melbourne!

• 26 Oktober 2009 - 09:02

Lisanne:

Hee Roosje! Wat een super leuk verhaal, word helemaal vrolijk als ik het lees :D alleen dat van die huissleutel is wat minder..maar ach...geniet er maar van meis! Voor je het weet is het weer voorbij!

Liefs

• 26 Oktober 2009 - 09:41

Kimberly:

Roosje, Leuk verhaal! Spreek je woensdag! Kus

• 26 Oktober 2009 - 12:09

Sandor:

Fantastische verhalen weer meisje, leuk dat je het zo leuk hebt!
    Goed bezig, zowel op cultureel, sociaal als wetenschappelijk gebied, ziet ernaar uit dat je je wereldje daar goed kan combineren!

Liefs uit 't koude Mestreeech

• 26 Oktober 2009 - 13:13

Lob:

Hey Roosje!
    Wat fijn dat je eindelijk bent begonnen, goed om te horen!
    Haha die nieuwe naam van je zie ik wel zitten Daisy! ;)
    Wat een actie ook, je deur open proberen te breken met een haarspeld.. maargoed zo zie je maar weer dat je huisje goed tegen inbraak beveiligd is he! ;)
    Succes meisje! Dikke kus Lob

• 26 Oktober 2009 - 13:14

Fleur:

Hoe frustrerend die reclame hieronder: Roos bezoeken? Boek een goedkoop vliegticket bij ebookers.nl, nu alleen nog tijd vinden om langs te komen! Leuk updateverhaaltje weer, ziet er naar uit dat je je leventje weer helemaal vol hebt gepland daar. Over huissleutels vergeten: ik had mezelf vanmorgen voor de tweede keer buitengesloten na het douchen en dat zonder telefoon of fatsoenlijke kleding, gelukkig was mijn broer zo lief me te komen redden. Maar herken de frustratie dus ;).. Super dat je nu echt met je onderzoek bezig kunt zijn, ik word ook steeds drukker dus komt goed met ons als wetenschappers. Benieuwd wanneer de JEMSA verschijnt :D! We mailen wel weer, dikke kus Fleur

PS zullen we een keer een skypedate plannen?
    PS2 we zullen je nachtegaalstemmetje missen, hebben vrijdag singstaravond bij Geertje ;)!

• 27 Oktober 2009 - 13:20

Jorg:

olala, voetbalspecialist en poging tot inbraak.. gaat de goede weg op met ons lieverdje! :) grapje e. amuseer je goed daar en ne dikke poen terug vanuit leuven!

Verslag uit: Australië, Melbourne

Roos