Home, sweet Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roos Kroeders - WaarBenJij.nu Home, sweet Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roos Kroeders - WaarBenJij.nu

Home, sweet Melbourne

Door: Roos Kroeders

Blijf op de hoogte en volg Roos

06 September 2009 | Australië, Melbourne

Dag lieve allemaal,

Hier ben ik dan weer met mijn weekelijkse update...Heb op wat andere waarbenjij.nutjes van andere vriendinnetjes gekeken en vrees dat ik helaas niet aan hun spannende verhalen kan tippen..We hebben hier wel stromend water en ik heb tot nu toe nog geen koe op straat zien paraderen..maar ik ben hier ook pas een week, kan veel gebeuren in zeven maanden;) Alhoewel ik niet echt op een koe zit te wachten.

Goed laat ik bij het begin beginnen..Precies een week geleden kwam ik aan in mijn nieuwe eindbestemming; Melbourne..het echte leven kon beginnen..of toch niet helemaal. De eerste week verbleef ik bij een vriendinnetje van mij. Ze heeft me echt overal naar toe genomen en aan iedereen voorgesteld...Ik heb me zelfs voor gedaan als werknemer bij Human Capital bij Deloitte in Amsterdam :) En blijkbaar heb ik de verkeerde beroepskeuze gemaakt...want ik kwam er mee weg er waren zelfs mensen die me aanboden om me voor te stellen aan een paar hoge piefen..gelukkig heb ik me er onderuit kunnen praten!
Verder ben ik naar een echt australisch housewarming geweest, is mijn identiteit bijna gestolen, naar een medisch congres gegaan, is mijn gsm tijdelijk ontfreemd, naar de grootste markt geweest in australie, gsm teruggekregen, naar casino gegaan en natuurlijk heb ik heel hard gestudeerd;). Er is dus een heel hoop gebeurd. Maar totdat ik mijn eigen huisje niet had voel je je toch nog een beetje dakloos alhoewel je in een van de mooiste plekken van melbourne verblijft.

Ik zal niet over alles in details treden want dat wordt misschien iets te spannend of mss iets te saai;) Der is alleen een ding waar ik iedereen voor wil waarschuwen..Namelijk mensen die via het internet je identiteit proberen te stelen..Ze vragen om een kopie van je paspoort en je adres..en daardoor hebben ze toegang tot je bankgegevens. Mij is het dus bijna overkomen maar ik had in de gaten dat er iets heel erg mis was dus heb alle contact met deze persoon verbroken. Het is iets verschrikkelijks en vooral als je identiteitsloos bent in het buitenland, maar goed; laat het nooit een van jullie over komen!

Gelukkig bestaan er ook nog goede mensen die je je gsm teruggeven als ze hem vinden! :) Ik geloof weer in de goedheid van de mens ;)

Het zoeken naar een kamer was nog niet zo makkelijk als ik dacht...het heeft me dan ook echt een volle week fulltime gekost maar uiteindelijk had ik dan keuze tussen 3 kamers..Ik ben gisteravond verhuisd..en woon nu op Dodds street in Southbank (voor de mensen die het willen googlen). Het ligt heel centraal..10min lopen van het centrum en het heeft alles wat mijn hartje begeert :). Dus ik ben apetrots op mijn stekie..Dus voor alle mensen die langs willen komen er is meer dan genoeg ruimte dus iedereen is welkom ;)

Ik ga vanavond de stad in met een paar mensen en kijken wat het nachtleven hier inhoudt;)

Ik hou jullie op de hoogte

Dikke zoen

• 06 September 2009 - 09:41

Fleur:

En dan "boos" worden als G&A&D&ik een leugentje (over brownies :P) vertellen maar jij bent dus ook niet helemaal eerlijk Roosje ;)? Haha een carriereswitch kan je altijd nog overwegen dus! Ben benieuwd hoe het nachtleven je daar bevalt of dat je toch terug verlangt naar de fees of de alla.. zet je ook foto's online van je nieuwe huisje? Ben benieuwd namelijk! Veel plezier vanavond, dikke kus Fleur

• 06 September 2009 - 10:28

Kimberly:

Hee kleine levensgenieter! Je zult vandaag een spannende mail van een hele leuke meid uit Mtrikkie ontvangen! ;P Kus

• 07 September 2009 - 21:31

Sandor :

Ben ook wel erg benieuwd naar je stekkie! En dat aanbod van een logeerplekje klinkt ook niet verkeerd, zal es ff kijken wanneer ik een beetje tijd heb, weekendje Australie is toch wat te kort, niet?

Veel plezier daar met je nieuwe huisje, genieten! :)

liefs, Sandor

Verslag uit: Australië, Melbourne