Goodbye Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roos Kroeders - WaarBenJij.nu Goodbye Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roos Kroeders - WaarBenJij.nu

Goodbye Melbourne

Door: Roos Kroeders

Blijf op de hoogte en volg Roos

22 Maart 2010 | Australië, Melbourne

G’day mates!!


Hier dan mijn allerlaatste verslagje vanuit de andere kant van de wereld...Ik zal er geen elle lang verslag van maken zoals ik de vorige keren heb gedaan maar korte anecdotes van mijn laatste belevinissen down under...

Na 8 maanden ben ik toch overstag gegaan en heb ik me naar een echte AFL game begeven (Aussie Football League)!!Samen met een paar vrienden begaven we ons als echt supporters aan de zijde van de Western Bulldogs! Nu ik begrijp nog steeds niet al die ophef over die sport hier, maar het was wel een ontzettende leuke avond! Je ziet er ook alles rondlopen van echte bierdrinkende mannen met 2 buggies volgestouwd met brullende babies tot luidkeels schreeuwende huisvrouwen! Er werd dan ook toepasselijk met tranen en tuiten gehuild toen onze ploeg de overwinning behaalden. Het is toch maar een bizarre sport op Tellie lijkt het tenminste nog alsof ze elkaar constant aan het knuffelen zijn, maar van dichtbij zien ze er ineens een stuk minder lief uit! Na deze ultieme aussie ervaring, was het richting de pub met een groep vrienden en heb daar nog een geweldige avond gehad...Doe mij maar lekker een drankje en wat leuke muziek in plaats van bulldozers die op elkaar inrennen, maar dat kan ik natuurlijk alleen op mijn nederlandse blog zetten;)

Twee weekenden geleden was het Labour day in Australia..Nu dacht ik van dit lange weekend gebruik te kunnen maken door naar de Great Ocean Road te gaan, want tot diepe schaamte, heb ik me nog niet op deze wereldberoemde weg bevonden:S

Maar de plannen werden door elkaar geschud..er moest gefeest worden! Samen met mijn huisgenoten en een groep vrienden gingen we dan voor de 3de keer helemaal uitgedost naar de paardenrace..Het bleek echter niet de standaard Flemmington paardenrace te worden die ik had verwacht.. Want zoals jullie allemaal weten is er altijd een paragraaf in mijn blog gedediceerd aan het weer op deze kant van de aardbol, nou dit keer had dat wel een boek werk mogen zijn....Op de races gaven ze al als waarschuwing over extreem noodweer. Ik nog denken: ‘die aussies zijn niks gewend staan al te klappertanden als er een windje opsteekt!’ Niet dus! Ik heb nog nooit in mijn leven zoiets gezien...Het kwam echt met kogelstenen naar beneden vallen...We gingen van 26 graden naar 18 graden in 10 min...De lucht was groen en het donderde en bliksemde...slik. En daar stonden we dan met onze mooiste jurkskes en pekskes. Heertjes die wild rondrenden met plastic tafeltjes boven het hoofd om de mooie haartjes te beschermen (mss eerder een schedelfractuur te verkomen als het golfballen hagelt), dametjes die op hun mooie hakjes angstaanjagende kapriolen uithaalde om zich naar het droge te begeven...En zelfs mannen die uit de kleren gingen om hun 1000$ suit en schoenen te beschermen ;) Nu dacht ik nog..jeetje dit is inderdaad niet echt plezant weer, maar je weet wat ze zeggen na regen komt zonneschijn:) niet dus:(..Ik weet niet waar het vandaan kwam maar het bleef zo hevig doorgaan voor uren..Dus het hele complex overstroomde..we moesten door een meter hoog ijswater heen om bij onze auto te komen en heeel het verkeer lag stil in heel Melbourne! Er had zich nu een meer gevormd in Flemmington met eenden en alles er op! De ravage thuis was nog een graad erger..geen blaadje aan de boom..alle dakramen kapot..Goed, genoeg drama: voor degene die mij niet mochten geloven hier een filmpje..op 10 minuten van mijn huisje..Blijkbaar waren er mensen aan het bodyboarden door de hoofdstraat, gekke aussies;)

http://www.dumpert.nl/mediabase/865411/c2534bcc/het_hagelt_in_melbourne.html


Het weekend daarna was het dan eindelijk zo ver! Op naar de Great Ocean Road of ook wel de ship wreck coast genoemd! De zaterdag vroeg kroop ik samen met Renee en Thom in de territory met destination ‘the 12 apostles’ (waar der nog maar 7 van staan, wat verschrikkelijk hoe je soms als toerist word beetgenomen;) Maar geen weekend hier in Melbourne gaat voorbij zonder een feestje dus de avond ervoor had ik tot in de vroege uurtjes met mijn hoofdje staan mee bounce op de muziek van een huisfeestje van mijn vriendin Holly! Helaas had ik daar ook weer een figuur geslaan...we hadden als opdracht gekregen ons te verhullen in onze ultieme 6 jaar oude droom anders werden we niet binnen gelaten. Dus ik mijn mooiste kunstenaarspekske uit de kast..dacht artistiek te zijn en het nederlandse woord voor ‘art’ op mijn rug te schrijven...KUNST...Vol trots aanschouwde ik mijn meesterwerk...en langzaam drong het tot me door dat als niet-nederlands sprekende of betergezegd als engels sprekende medeburger dit wel eens in een verkeerd keelgat zou kunnen schieten...Tja ik heb dan ook interessante gesprekken gevoerd over mijn dromen toen ik een 6jarig meisje was!

Goed terug naar de Great ocean Road! Wat was het een prachtig weekend, godzijdank geen hagelstenen alleen een prachtige blauwe hemel en een fantastische australische zon! We hebben nog een lokale fair gezien in een gehucht midden op het platteland en de kustlijn was adembenemend! En ’s avonds bleven we in het Beachhouse van Claire slapen! De volgende morgen vroeg uit de veren om eerst een wandeling te maken naar een prachtige vuurtoren midden op een rots met een schitterend uitzicht en dan gauw in ons wetsuit gehesen om te....surfen! helaas was er natuurlijk geen wetsuit van formaat kabouter..dus ik moest in een soort van shirt...voor mij dus een heuse jurk! Maar dat kon de pret niet derven en de kleine kabouter in jurk stond wel mooi op der plenkske te cruisen over de golven! Ps: is trouwens een haai van 4 meter gespot langs de kust..woepsie dat wist de kleine kabouter toen nog niet;)

Mijn laatste week is nu aangebroken, heb mijn final presentation gedaan en ben nu hopelijk gepromoveerd tot professor;) nee, maar ze waren heel tevreden over me! Ben nog een laatste maal in Torqui gaan surfen en heb mijn weekend volgestauwd met afspraakjes en feestjes...Gister was dan mijn eigen afscheidsfeestje... Heb besloten om de laatste week alleen met mijn beste vrienden hier door te brengen. Het is allemaal een beetje triest...afscheid nemen maar ik zie wel in dat het een geweldige ervaring is geweest en dat ik ontzettend gelukkig ben met de goede vrienden die ik hier heb gemaakt. Maar het vooruitzicht om jullie allemaal thuis weer te zien vrolijkt me weer helemaal op...nog 4 dagen...en dan vlieg ik weer richting jullie!

Heel veel liefs voor de laatste keer en ik kijk er naar uit om dit keer al jullie verhalen te horen!


Een laatste dikke australische zoen van Roosje

  • 22 Maart 2010 - 07:50

    Liet:

    Ahhhhhhhhh Roos(je)...en volgens mij is er daarna nog een ontzettende storm aan de oostkust geweest? (die haalde hier zelfs het nieuws) Ik hoop, dat je overend bleef.....
    Om te beginnen, wil ik zeggen, dat ik genoten heb van je verhalen!.
    Van mij dan nu: een allerlaatste grote groet op afstand!! De volgende doen we "life"
    Heb nog fijne laatste dagen en een hele veilige reis naar HUIS. Ik verheug me erop je snel te zien; natuurlijk poepie-bruin of......is het eraf gehageld?
    Ik vind het geweldig knap van je, wat jij als "kleine kabouter" (zijn JOUW woorden he:-)
    daar in het "verre, grote Australie" hebt gepresteerd. Chapeau Roos!
    Veel iefs van Liet


  • 22 Maart 2010 - 08:14

    Syl:

    Roosje!! wat erg he dat filmpje, dat je daarin zat! dan heeft een paraplu niet heel veel zin haha! Maar volgens mij heb je n echt alle plekjes en bezienswaardigheden bezocht die er te vinden zijn he. Klinkt echt allemaal zo enorm super, dat moet echt een enorme ervaring zijn geweest! de laatste week zal inderdaad zwaar vallen en je eerste weken in NL ook wel, zal weer een enorme cultuurshock zijn, maar wij zijn er om je erdoorheen te slaan! Geniet er nog van en heel veel sterkte alvast voor het afscheid van deze week.
    Liefs en tot heeel snel! xx

  • 22 Maart 2010 - 08:52

    Geertje:

    heej Roosje
    Kan niet wachten totdat je terug bent, moeten we maar een hele lange foto avond houden, want ik ben erg benieuwd naar de pictures die bij de verhalen horen. vooral die over de razende rivier en overstromingen. Wat een filmpje, zo krijg je pas indruk ervan hoe het was!! BOH heftig!!
    Echt vreemd dat temperaturen zo snel kunnen zakken, en je zou zeggen dat wij hier in ons koude kikkerlandje wel iets gewend zijn, maar helaas :-)
    Hele goede terugreis!!
    En tot snel lieve roosje
    xxxx

  • 22 Maart 2010 - 11:36

    Liesl:

    Roosje wat een verhaal weer! Dat filmpje is echt schrikken, noodweer was geen understatement!
    Geniet van je laatste daagjes!
    Tot snel in Hollandia!

    xx

  • 22 Maart 2010 - 12:17

    Fleur:

    Wow dat filmpje is echt heftig, gelukkig heeft die rivier ons kaboutervriendinnetje niet meegesleurd! Nou mevrouw de professor, ik ben trots op je dat ze daar zo tevreden over je waren. Ik moet nu een case studie reviewen voor JEMSA, geen idee wanneer de deadline is maar als je je stuk wilt plaatsen moet je het maar weer gewoon opsturen :). Of eerst een ECHT tijdschrift proberen natuurlijk!

    Kijk er naar uit je weer te zien, we bellen snel om iets af te spreken! xx

  • 22 Maart 2010 - 14:12

    Lobke:

    Jeetje die hagelstenen! :S Levensgevaarlijk en dan komt er ook nog zo'n haai voorbijzwemmen! Ben blij dat je je 8 maanden bijna overleefd hebt! :D

    Nou lieve Roosje ik wens je alvast een heeeeeele fijne reis en tot snel in NL!
    Dikke kus, Lob

Verslag uit: Australië, Melbourne

Roos

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 14295

Voorgaande reizen:

12 Mei 2014 - 11 Juli 2014

Tanzania, Sumve

01 Augustus 2009 - 26 Maart 2010

Down under

Landen bezocht: