ontmoeting met een...SNAKE!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roos Kroeders - WaarBenJij.nu ontmoeting met een...SNAKE!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Roos Kroeders - WaarBenJij.nu

ontmoeting met een...SNAKE!!

Door: Roos Kroeders

Blijf op de hoogte en volg Roos

27 Augustus 2009 | Australië, Melbourne

Zoals ik jullie had beloofd zou ik een vervolg schrijven over mijn avonturen in mijn bungalow op mangnetic Island…Nou het word nog spannender als een gekko (sorry voor de verkeerde spelling in mijn vorige berichtje!dyslexie;)). De volgende ochtend was ik in mijn bungalow met Amy en Linda. Linda stond in de deuropening, en veranderde opeens van een gezonde bruine tint een in lijk bleek gezichtje! Het duurde ff voor dat ze het eruit kreeg maar toen schreeuwde ze geloof het of niet ‘snake’! Nou ik geloofde het niet...Ik zei; ‘dat is vast een geiko’! En liep weg van het bed naar de deur..maar helaas had ik het mis...op minder dan een meter van waar ik stond kroop een geel/groene slang van ongeveer anderhalve meter door de kussens van een bed naast dat van mij! Nou dierenvriend die ik ben kunnen jullie vast raden wat voor een effect dit op mij had! We riepen dat Amy zo snel mogelijk uit de wc moest komen maar ze kon ons niet verstaan :S gelukkig toen ze in de gaten had wat er gaande was in een van onze bedden kwam ze snel naar buiten gerend. Uiteindelijk heeft de receptie, de blijkbaar geheel onschuldige slang uit onze bungolow gevist...Maar helaas was mijn nachtrust voorgoed voorbij...Die nacht was dan ook een ware nachtmerie met alle beesten die over onze bungalow huisde...Ik geloof dat het oorlog was in dierenrijk..to much wildlife for me!

Maar goed ik zal jullie niet te veel vervelen met al mijn wilde dierenverhalen en al mijn problemen daarmee! Ik ben gister aangekomen in Melbourne! Mijn exchange experience kan beginnen. Melbourne is niet zoals de andere steden die ik heb bezocht in Australie het doet me heel erg denken aan London, of toch het centrum van Melbourne. Op het moment verblijf ik bij een vriendin van me, Victoria, in Southbank. Vanuit hieruit hoop ik een kamer te vinden maar dat schijnt nog niet zo makkelijk te zijn..Maar ik hou jullie op de hoogte!

Verder ben ik vandaag voor het eerst naar mijn tutor van het onderzoek geweest en heb ik kennisgemaakt met de onderzoeksgroep. Het zijn allemaal ontzettend aardige en interessante mensen! Ik heb zelfs mijn eigen kantoor gekregen met mijn eigen computer! Morgen ga ik mee naar een congres wat ze zelf hebben georganiseerd dus dat zal zeker heel interesant zijn. Ik zal heel kort omschrijven waar mijn onderzoek precies overgaat.

Als een persoon een herseninfarct doormaakt hebben ze buiten alle fysieke problemen ook vaak problemen op met depressieve symptomen. Als men vroeg begint met revalidatie en dan specifiek in de vorm van fysiek training kan dit de depressieve symptomen verminderen en zo de kwaliteit van het leven van deze patient verbeteren. In mijn subonderzoek zal ik 20 patienten zien, waarbij geen interventie (fysieke training) wordt toegepast. We zullen kijken hoeveel de patienten uit zichzelf bewegen in de eerste 4 weken na hun herseninfarct en of deze patienten daadwerkelijk minder depressieve symptomen vertonen dan de patienten die minder bewegen. Dit betekent dus dat ik in contact zal komen met patienten in mijn onderzoek dus ik kijk hier natuurlijk heel erg naar uit en het is ook een ontzettend interessant onderwerp, vind ik toch ;)

Ik zal jullie zo snel mogelijk laten weten wanneer ik een kamer heb gevonden en natuurlijk deze blog voorzien van mooie foto’s van mijn nieuwe stekje! Heel erg bedankt voor al jullie lieve berichtjes, doet me echt goed om ze te lezen!

Cheers!

  • 27 Augustus 2009 - 11:02

    Farhood:

    Hey Roosje!

    Supereng! Pas je wel een beetje op jezelf?! Ik wil wel een gezonde Roos terug in Nederland!

    xoxo

  • 27 Augustus 2009 - 11:27

    Fleur:

    Waar hebben we je naartoe gestuurd??? Het is maar goed dat je nu weer in de grote stad zit (alhoewel ik je ook al eens voor een auto vandaan heb moeten redden ;)) want anders werd ons kleine vriendinnetje nog in één hap opgeslokt door een slang! Zoals je begrijpt heeft mijn begeleidster weer 0 tijd om me iets uit te leggen, het enige wat ik weet is dat ik maandag om 8u15 op de poli moet zijn voor mijn eerste dagje. Spannend! Fijn dat de onderzoeksgroep zo aardig is en dat je zelfs je eigen bureautje hebt, Maurice en ik vonden dat ook echt het leukste van heel blok 2.6 :P haha! Ben benieuwd naar je ervaringen met het onderzoek!
    Dikkekus Fleur

  • 27 Augustus 2009 - 12:19

    Véronique:

    Hey lieve schat, wat maak je daar toch allemaal mee :)pas maar op! Zo te zien heb je wel zin in je onderzoek klinkt ook heel interessant.Ik vind het echt leuk om je verhalen te lezen dus hoop dat je snel weer wat laat weten. Ik mis je echt al heel erg. Ik had nog gevraagd ivm met dat bellen maar dat gaat dus niet. Maar ik ga je gewoon is proberen te bellen. Maar schat nog veel plezier daar! Heel dikke x.

  • 27 Augustus 2009 - 12:48

    Geertje:

    Heej Roos,
    Zelfs ik zou ontzettend bang zijn voor zo'n beest!! Ik vind het nog knap dat je het allemaal overleefd hebt in de rimboe van je!!!
    Wat spannend dat het nu dan eindelijk allemaal gaat beginnen!! Fijn dat je al kennis hebt gemaakt met je groepje. Je onderzoek lijkt me echt interessant, en al helemaal mooi dat je met patienten in contact bent!!
    Hopelijk vind je snel een eigen stekkie!!! Veel succes met je onderzoek.
    Veel liefs en tot over 211 dagen!!
    kus Geertje

  • 27 Augustus 2009 - 18:13

    Marlou:

    Hee Roosje,
    Ik volg je verhalen vol spanning :) Heel veel succes daar met je onderzoek en natuurlijk ook nog veel plezier!!
    Liefs x Marlou

  • 27 Augustus 2009 - 19:25

    Sandor:

    Hey meis,

    Heel leuk om weer van je te horen, mooie verhalen heb je weer meegebracht! Was die slang ook nog mooi om te zien of alleen maar angstaanjagend? Gelukkig dat ie niet gevaarlijk was dan! Australie heeft de meeste slangensoorten op de wereld is me verteld door de National Geographic, er is dus nog genoeg te zien in de slangenwereld hihi.

    Goed dat je onderzoeksteam leuk is, ben erg benieuwd naar het beloop ervan, in ieder geval een zeer interessant onderwerp!
    Ik ben trouwens toegelaten tot het Honours Program Research, heb die her die ik had gehaald :D
    Ben best benieuwd naar het HP, kijken wat er op me af komt. Communicatie vind ik in ieder geval een zeer interessant onderwerp en zou daar wel wat over willen onderzoeken..

    Nou Roosie, het wordt een mooi bijzonder jaar (voor mij ook), maak er wat van en vergeet vooral ook niet te genieten tussendoor!

    Liefs en succes nog met je kamer!

  • 28 Augustus 2009 - 07:36

    Lisanne:

    Super vet Roosje!
    Worden heel veel sites om bij te houden nu er alweer 3 weg zij gegaan! We missen jullie!
    xx

  • 28 Augustus 2009 - 09:37

    Nieke:

    Haha een slang. Ik had het hele bungalowpark bijeen geschreeuwd. Maar ja misschien ben je al die dieren in Australie gewend...skippy hier, koala knuffelbeertje daar. Klinkt allemaal wel heel leuk.
    Hopelijk vind je gauw een eigen kamer en heb je veel plezier bij het onderzoek doen.
    Ik wacht alweer op je volgende verhaaltje.
    x x

  • 29 Augustus 2009 - 12:09

    Lobke:

    Haha al die wilde dieren, ja die krijg je er gratis bij in je reis naar Australie.. Echt leuk om je verhalen te lezen. Succes in Melbourne meis, hopelijk laten de dieren je hier met rust! ;) Liefs Lob

  • 29 Augustus 2009 - 19:38

    Jorg:

    Ey!!!

    Had je nu je schoothondjes bij je gehad die hadden die slang gewoon weggejaagt :) maar gelukkig toch niets ergs gebeurd eh!

    Have fun daar, mis je!

    Oox j.

  • 04 September 2009 - 10:16

    Ruben:

    Hi Roos! Verrassend dat je me had toegevoegd, maar echt erg leuk om te lezen. Had in Malawi ook wat wildlife-ervaringen met wat meer giftige spinnetjes..brr.. Veel succes met het onderzoek!
    xx

Verslag uit: Australië, Melbourne

Roos

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 14296

Voorgaande reizen:

12 Mei 2014 - 11 Juli 2014

Tanzania, Sumve

01 Augustus 2009 - 26 Maart 2010

Down under

Landen bezocht: