ontmoeting met geiko - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Roos Kroeders - WaarBenJij.nu ontmoeting met geiko - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Roos Kroeders - WaarBenJij.nu

ontmoeting met geiko

Door: Roos Kroeders

Blijf op de hoogte en volg Roos

22 Augustus 2009 | Australië, Magnetic Island

Hey allemaal!

Hier ben ik weer! Sorry voor de tijdelijke radiostilte! Er is weer vanalles gebeurd in de afgelopen week! Maar allereerst bedankt voor al jullie lieve berichtjes! Het doet me echt deugt om te zien dat jullie mijn verhaaltjes lezen en ze zelfs leuk vinden:) En daarmee wil ik meteen excuseren voor alleen spellings/grammair fouten die ik maak! Heb helaas geen nederlands knobbel;)

In Airlie beach heb ik besloten om 3 dagen een zeilcruise te maken rond de Withsundays eilanden om een beetje te ontspannen ;). We waren met 14 passagiers en 2 crew leden, al snel kon ik het goed vinden met een engels meisje Amy.

We zijn dinsdag morgen vertrokken met 17 man aanboord waarvan 2 crew. De eerste dag hebben we stukje gezeild en vervolgens voor anker in een prachtige bay. Daar heb ik iets super vets gedaan!! Ik heb gedoken! Ik weet niet waarom maar toen ik me moest inschrijven dacht ik, ik doe het gewoon! Blijkbaar was ik de enigste die zo dacht want niemand had zich opgegeven. Gelukkig wou amy ook duiken! En gelukkig kon dat nog! Pas toen ik in het sloepje stapte besefte ik me waar ik aan begonnen was!! We kregen een stoomcursus duiken van een wat knorrige engelse en wopla met 13 kilos op de rug werd ik het water in gesmeten! Ik zou het graag mooier laten klinken dan dat het is maar ik voelde me zeker geen vis in het water! Het enigste wat je in het begin kan is wat onhandig op je rug dobberen met je voetflapjes in de lucht als een schilpadje op het drooge ;) maar na een tijdje had ik in de gaten hoe ik zwemgebeuren eigenlijk moest. En daar gingen we dan! En wat ze ook zeggen door je mond ademen is echt niet zo heeel makkelijk! Maar het is echt zo adembenemend! Ineens is alles stil en overal zie je kleuren en de visjes waren helemaal niet bang voor ons! We hadden ongeveer 25 minuten onderwater..plotseling kwam er een enorm beest en het koos natuurlijk het meest hulpeloos uit ziende wezentje...mij uit om zijn grote zware neus op te richten! En wat doe ik, ik roep help! Natuurlijk geen hond die je hoort op 12 meter diepte maar Amy was heel dichtbij me en pakte mijn hand vast en toen bleek de vis ook nog een superaardig te zijn! En we konden weer vrolijk verder zwemmen met een extra vis! Verder heb ik ook nog walvissen gehoord onderwater, wat ook echt superbijzonder klonk! De rest van de 3 dagen hebben we gesnorkeld, gewandeld op de tropische eilanden, heerlijk gegeten, gezond, gezommen, naar prachtige stranden geweest en vooral relaxen!!

Na deze ongelooflijk mooie trip rond withsundays ben ik samen met het engelse meisje, Amy, verder noord getrokken naar Magnetic Island. Daar had ik tevens met Linda en Adam afgesproken.
Net aangekomen begon het avontuur al in het hostel...Magnetic Island is zowaar ongeveer een onbewoond eiland..of toch in ieder geval heel ver van de bewoonde wereld. Ons hostel lag midden in de bush bush en bestond uit allemaal separate bungalo’s. Ik was helemaal enthousiast, dit zag er pas echt tropisch uit! Tot ik in mijn ethousiasme de ‘van’aanzetten en er in volle vaart een geiko naar mijn hoofd werd gezwaaid!! Hij was volgens mij net zo verbaasd als ik, en we keken elkaar verstijfd aan! Daarna deden we precies hetzelfde...wild rondrennen en daarbij voegde ik nog wat geschreeuw toe! Iedereen probeert me maar gerust te stellen dat dit totaal onschuldige beestjes zijn..maar ik vraag me af of ik nu niet door dit gedrag de hele geiko populatie op Magnetic Island heb opgestookt...Er beweegt hier vanalles en ik wil niet weten wat voor een dieren die geluiden hier maken.. Vertrouw me...ze maken je warm met mooie plaatjes van bounty beaches en tropische cocktails..Maar het is verre van! Puur survivallen hier, of toch voor mij! Geef mij maar die kleine veldmuisje terug op de Batterijstraat;)

To be continued....

Dikke kus van uit het tropische regenwoud op Magnetic Island

  • 22 Augustus 2009 - 17:56

    Liet:

    Heyy Roos!!
    Wat leuk, dat ik je verhaaltjes nu ook kan lezen.
    Ik ben begonnen met de laatste (je geiko-avontuur) Ik dacht, dat je na Buddy nu wel alles aankon, maar nee...hi
    Nou Roos, van withsundays- en magnetic island ben ik benieuwd welk volgend tropisch en schitterend plekje je nu weer zult gaan aandoen. En ik maar denken: die Roos sjouwt met een zware pack op haar back in haar uppie door het grote Australie, ha
    Ik ga later je andere verhalen ook nog lezen, gezellig!
    Heel, heel veel plezier nog met het reizen en voor straks alle succes met je onderzoek.
    Liefs van de mam van Tijn.

  • 23 Augustus 2009 - 09:20

    Geertje:

    Heej roosje,
    wat fantastisch dat je bent gaan duiken!! Ben benieuwd naar je surival op magnetic island en je avonturen daarna!!
    Hier is niks nieuws meer gebeurd, nieke fleur en ik zijn naar Mecc feest geweest van de inkom, en de rest is allemaal op vakantie of werken!!
    Nog veel plezier met verder reizen!!!!!
    kus

  • 23 Augustus 2009 - 09:22

    Geertje:

    p.s. waar blijven de pictures??? xxxx

  • 24 Augustus 2009 - 19:56

    Kimberly:

    Klinkt spannend allemaal! Ik hoop dat je een foto hebt van jouw en een 2x zo grote zuurstof-fles op je rug!;P En die muisjes op de batterijstraat zijn gelukkig verleden tijd! Tegenwoordig lopen er grote (dronken&mannelijk) muizen in ons huis rond die met een brandfles alle kamers onder het zand/ strof spuiten (ja jouw kamer ook!). Details volgen nog in mijn volgende mail ;) KUS

  • 24 Augustus 2009 - 20:23

    Alix Bruens:

    super cool Roos om je avonturen te lezen. Wat een kans om zo Australie te verkennen. Zo te horen geniet je ook van, alhoewel je de dierentuin liever achter hekken bezoekt, begrijp ik!
    Liefs,
    Alix

  • 25 Augustus 2009 - 02:10

    Roman:

    Ben jij geen eerste jaars? :P
    sorry het is laat en ik verveel me ben de nacht aan het door werken

  • 25 Augustus 2009 - 07:15

    Fleur:

    Hahaha je verhaaltjes zijn echt helemaal in Roos-taal geschreven! Die zeiltour klinkt wel echt super, was dit weekend nog bij het Veerse Meer en daar waren ook allemaal mooie boten dus ik moest nog aan de familie Kroeders denken :D. Tof ook dat je hebt gedoken lief visje van me en nu zo heerlijk alle geiko's tegen je in het harnas jaagt ;). Nog een paar dagen en dan moeten we serieus worden, geniet er dus nog maar even goed van! Dikke kus!

  • 25 Augustus 2009 - 11:13

    Carolien:

    Lieve Roos!
    Wat een avonturen allemaal! Ik moet echt lachen om je berichtjes, kan me bijna een voorstelling maken over hoe je daar rondloopt, haha! En die bijna-dood-ervaring, ik zei nog dat je voorzichtig moest doen ;) !! Maar je hebt het daar zo te lezen fantastisch!! Wanneer begint je onderzoek?
    Geniet er nog lekker van en keep us posted!!

    Knuffel en kus!

    ps. Pictures plzz!!

  • 26 Augustus 2009 - 16:39

    Maurice:

    Ey lieve Roos...
    Ik lees dit alles nu pas, kben net (17 uur) terug van Kos... Ik heb ook een aantal mooie dingen gezien en leuke dingen meegemaakt, maar daar mail ik je snel over...
    Ik vind het echt geweldig dat je bent gaan duiken, ik wou dat ik er bij kon zijn (Ik kan al snorkellen :D :P)
    (OK, maar ik zou niet in dat hutje waar je nu zit willen zijn :P, want daar zou je niet veel aan me hebben)
    Jammer dat je nog geen adres hebt anders had ik je een kaartje kunnen sturen (Al was dat vanaf Kos helaas toch niet gelukt, maar dat is een lang verhaal)
    Ik kan nog zo veel aan je vertellen en vragen... Was je maar hier :$
    Miss you... XXX...
    Mauriceje

  • 29 Augustus 2009 - 12:04

    Lob:

    Hey Roosje! Geweldig, wat een super ervaring dat duiken. Lijkt me idd super eng, maar je krijgt er wel wat voor zo te horen! ;) Haha, maar wel schrikken zo'n grote vis ineens.. Have fun lieverd! X

Verslag uit: Australië, Magnetic Island

Roos

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 14296

Voorgaande reizen:

12 Mei 2014 - 11 Juli 2014

Tanzania, Sumve

01 Augustus 2009 - 26 Maart 2010

Down under

Landen bezocht: