Football, horseraces and stilleto's - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Roos Kroeders - WaarBenJij.nu Football, horseraces and stilleto's - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Roos Kroeders - WaarBenJij.nu

Football, horseraces and stilleto's

Door: Roos Kroeders

Blijf op de hoogte en volg Roos

13 Augustus 2009 | Australië, Brisbane

Lieve allemaal,

Daar ben ik dan weer om jullie te verblijden met een verhaaltje van de andere kant van de wereld;) Het is al even geleden dat ik jullie voor het laatst een teken van leven gaf en daarom zal ik jullie ff snel bij praten!

Vanuit Sydney ben ik naar een vriendinnetje gegaan die in Wollongong woont! Een soort dorp hier met 300.000 inwoners, ja in Australie is alles groots! Zaterdag ben ik doorgevolgen van daaruit naar Brisbane waar ik 2 goede vrienden, Chris en Kael heb opgezocht! Chris heeft me meegenomen naar echte australische voetbal en het was mijn eerste ervaring in een stadium! Australiers zijn namelijk helemaal into sport! Rugby union, Rugby league, aussie rules, kricket, tennis...je wordt er mee doodgegooid! Iedereen spot hier ook! Toen ik in Sydney voor het eerst een stapje in de wijde wereld durfde te nemen werd ik bijna om vergelopen door zakenmannen, aziaten (blijkbaar was het hostel in chinatown dus dat kan er ook wat met te maken hebben) en joggers! Je schijnt hier bij een van de groepen te moeten horen dus ik zal helaas moeten toegeven aan sport ik want de andere 2 groepen zie ik nog wat obstakels! Maar het is dan wel zo dat in beide teams tenminste 1 nederlandse voetballer zat;) Dus ik heb zoiezo gewonnen!

Gister ben ik met Kaell naar de paardenraces gegaan (ja weer sport!). Het was echt geweldig, net zoals je in england ziet was iedereen helemaal dressed to impress en, je kon alleen maar hoeden zien! Gelukkig was er een vriendin van Chris, bij wie we waren gaan eten die me gewaarschuwd had dus ik heb me in mijn mooiste jurkje gehesen de volgende dag! Echter viel ik nog steeds een beetje buiten de boot voor mijn gevoel, ik miste de 10 cm stilletoheels! Want sommige zagen er geweldig uit maar sommige...Ik heb zelfs op een paar paarden gewed:) En ik ben er echt goed in! Mijn paarden kwamen steeds als 2de in van de 15:)Ik had gewed op German Chocolate en Kentisch Rose;) Helaas telt het alleen als de paarden als nummer 1 binnen komen, dus geen fortuin gewonnen om stilletos te kopen! Het schijnt hier namelijk een mode te zijn :S

Daarna zijn we naar de stad gegaan waar ik een bijna doodservaring heb gehad omdat een indische taxichauffeur in noodweer een u-turn besloot te maken op een van de drukste wegen in Brisbane! En rarar aan welke zijde ik zat! Ja ik zag de koplampen van een Landrover door de stortende regen met 110 op mijn afstevenen en ik weet nog steeds niet hoe dat ding tot stilstand is gekomen! Mijn leven flitste aan mij voor bij! Eindelijk veilig aangekomen zijn we naar Regetta (club) gegaan waar we Chris zagen! Het was een hele leuke avond en de mensen zijn zo aardig hier! Ik heb echt leuke en lieve mensen ontmoet!

Vandaag ga ik met Kael en Chris lunchen en daarna ga ik met een Koala knuffelen!!:) ik hoop dat hij mij leuk vind want ik heb gehoord dat manicure niet echt gebeurd bij deze beestjes en aan bijna doodservaringen heb ik de komende 60 jaar genoeg gehad;)

Vrijdag ga ik naar Fraser Island! Dus ik hou jullie op de hoogte van mijn avonturen!

Big kiss from down under;)

  • 13 Augustus 2009 - 08:48

    Susanne:

    Hee Roos, leuk om je mooie verhalen hier te lezen op het ESN kantoor :)
    Geniet er van!
    Liefs!

  • 13 Augustus 2009 - 10:32

    Geertje:

    heej roos,
    het klinkt allemaal geweldig.. haha stiletto's had je nog van mij kunnen lenen! Heb hoge hakken genoeg haha... toch maar aanschaffen en op leren lopen he!!:d
    Veel plezier noin Fraser Island.
    Kus Geertje

  • 13 Augustus 2009 - 10:33

    Syl:

    He Roosje!! so he klinkt echt super goed, volgens mij vermaak jij je daar prima.
    Wel handig dat zo'n wesp je dwingt tot sporten, toch nog 1 meevallertje ;)
    En zo te horen ken je ook al genoeg mensen.. dus genoeg entertainment!
    wel jammer van de bijna dood ervaring, maar ben je weer een ervaring rijker, haha!
    Veel plezier, en we spreken snel! liefs xx

  • 13 Augustus 2009 - 11:26

    Vivianne:

    He hallo lieve nicht, leuk om je verhalen te lezen? Ben je wel voorzichtig op je zelf met al die spannende ervaringen. We zullen je de komende tijd blijven volgen. Geniet ervan!
    liefs vivianne

  • 13 Augustus 2009 - 18:29

    Lob:

    Wauwie Roosje! Klinkt super, jij vermaakt je goed zeg! Pas goed op jezelf, want ik wil je wel levend terug over 225 dagen! ;) Geniet ervan meis!

    Dikke kus Lob

    Ps: dat sporten is een erg strak plan.. ik moet nl veel moeite doen om mijn Zuid- Amerika-buikje eraf te krijgen...

  • 14 Augustus 2009 - 03:45

    Fleur:

    Liefje, heb je berichten gelezen, super dat je het zo naar je zin hebt daar! Ik ga jevolgende week als ik thuis ben een lange mail sturen oke? Zijn vandaag naar de Grand Canyon geweest en rijden morgen richting Vegas, haha ben zo benieuwd naar dat gekkenhuis daar! Geniet ervan darling, dikke kus Fleur

    PS ga je daar zo heerlijk ritmisch aerobics doen? Maak je dan een filmpje voor me ;)?

  • 14 Augustus 2009 - 07:28

    Burcu:

    i should learn dutch :)

  • 14 Augustus 2009 - 08:02

    Dagmar:

    Hee lieverd,

    Wat doe je daar ongelofelijk leuke dingen allemaal!!! Geniet ervan, voor je het weet moet je alweer aan de slag. Mocht je nog dingen willen weten zeg het maar dan kan ik miss handige tips aan mijn zus vragen.

    liefs

  • 16 Augustus 2009 - 15:36

    Vera:

    Lief Roosje!
    Je verhalen klinken goed zeg, je hebt al aardig wat meegemaakt in die korte tijd dat je er bent! Ben benieuwd naar wat nog komen gaat :D! Hier gaat het zn gangetje. We hebben zowaar Australisch weer. Donderdag zelf 32 graden!
    Maargoed ik kijk uit naar je volgende verslag! Pas goed op jezelf, want dat is blijkbaar nodig met al die bijna-dood-ervaringen ;-)
    Dikke kus voor jou!

  • 17 Augustus 2009 - 07:24

    Lisanne:

    Hee Roosje!
    Wat een heerlijke updates! Zoals ik al mailde ben ik vandaag pas achter deze site gekomen maar ik zit echt te genieten! Hou ons maar goed op de hoogte!
    Geniet ervan, Liefs

  • 17 Augustus 2009 - 12:58

    Sandor:

    Hey Roosie, leuk om van je te horen! Je verhalen klinken veelbelovend, al moet ik zeggen dat de goden bedankt moeten worden voor die twee koplampen die voor je neus halt hielden! Wat een ervaring, heb net een boek gekregen over bijna dood ervaringen (BDE) van Pim van Lommel, misschien ken je het. Ben wel benieuwd naar het leven dat voor je langs flitste!
    Veel plezier op Fraser Island, zie dat ze daar een Orchid beach hebben, ik las per ongeluk Ohrid beach waar we met de NL delegatie waren voor de GA! Het was een hele bijzondere ervaring maar zal je bloglezers niet vervelen met mijn verhalen ;)

    Veel liefs, we keep in touch!

    Sandor

  • 19 Augustus 2009 - 03:40

    Judith:

    Lieve Roos!!!

    Jij Sportaddict! Kijk uit dat je straks nog wel in het vliegtuig past met die gekweekte spierbundels van je! Maarre..paardensport kijken is geen olympisch geaccepteerde sport he! Lieverd, doe Kael de groetjes van mij en geef de koala ook maar een dikke knuffel van mij!! (dat lijkt me zo leuk!!)

    Dikke Kus!

  • 21 Augustus 2009 - 20:30

    Git:

    Lieve Roos!!

    Sinds gister ben ik op de hoogte van je site, en ben pas sinds een paar dagen terug van vakantie, daarom heb je nog niks van me gehoord :S

    Maar wat maak je al veel leuke dingen mee! Klinkt echt geweldig!! Nou roosje geniet van je tijd daar en ik houd je site bij!!

    Kus

Verslag uit: Australië, Brisbane

Roos

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 14300

Voorgaande reizen:

12 Mei 2014 - 11 Juli 2014

Tanzania, Sumve

01 Augustus 2009 - 26 Maart 2010

Down under

Landen bezocht: