Finally Down Unders - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roos Kroeders - WaarBenJij.nu Finally Down Unders - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roos Kroeders - WaarBenJij.nu

Finally Down Unders

Door: Roos Kroeders

Blijf op de hoogte en volg Roos

22 Juli 2009 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,



Leuk dat jullie de tijd hebben genomen om op mijn waarbenjij.nu een kijkje te komen nemen. Zoals sommige van jullie wellicht weten ga ik voor mijn WESP stage down under! Maar niet getreurd binnen 8 maanden sta ik weer op Nederlandse bodem! Ik ga namelijk een maandje rondreizen in Augustus en daarna begint het harde werk voor mij in Melbourne! Daar ga ik namelijk een deel van mijn studie geneeskunde afronden. Voor degene die het interessant vinden;) ga ik onderzoek doen bij CVA-patienten. Maar goed dat komt allemaal nog! Eerst mijn reis; deze is al begonnen want dit mailtje verstuur ik vanuit Sydney!



Normaal gezien zou mijn reis op zaterdag 1 augustus om 9u beginnen, alleen toen ik aan de incheckbalie stond werd me gemeld dat mijn vlucht 22u vertraging had..Daar sta je dan bepakt en bezakt klaar voor de reis en op van de zenuwen en dan mag je niet..:( en om het nog spannender te maken was er een fout op getreden in mijn ticket. In ieder geval na wat geregel was mijn ticket in orde en was ik helemaal klaar om 22 uur later te vertrekken;). Het extra dagje Nederland is echter heel goed bevallen. Tijn en ik vielen met onze neus in de boter toen we erachter kwamen dat het die dag gayparade was! Dus ik heb nog even het laatste beetje Nederlandse cultuur kunnen opsnuiven!



Zondag 3 augustus was het uiteindelijk dan zo ver, ik mocht dan toch echt gaan! De reis is niet geheel vlekkeloos verlopen en na een hoop verwarring stond ik te kijken dat ik toch nog in Sydney ben aangekomen en dan ook nog met mijn baggage! En om het dan nog mooier te maken heeft niemand in dit land naar mijn visum gekeken waar ik maanden meebezig ben geweest om het te regelen. Er heeft uberhaupt niemand naar mijn spullen gekeken..Ik werd aangesproken door een echte australische security vrouw die vroeg: Love, are you travelling on your own? Dat was blijkbaar het groene licht om met een grote bocht om de security heen te mogen, gewoon met je lieve oogjes zielig kijken en niet vertellen dat je een hakmes in je koffer hebt zitten;) (werkt hier dus!)



Het vinden van het hostel ging redelijk vlekkeloos alhoewel ik het wel spannend vond, ik had er namelijk geen rekening meegehouden dat het om 7 uur hier al lang donker is:S ??. Echter heb ik om maar een beetje decadent te doen een 5 sterren Hostel geboekt en het ziet er allemaal tiptop uit, inclusief een zwembad en een sauna! Dus daar ga ik morgen gebruik van maken! Ik zal jullie zo snel mogelijk een nieuw berichtje sturen als er wat meer spannender dingen gebeuren!



Dikke kus uit Australie


  • 06 Augustus 2009 - 15:19

    Martijn De Kleermaek:

    Roos, Veel plezier en succes in Australie.
    Zo te lezen een hele ervaring al tot op heden!

    xx

  • 06 Augustus 2009 - 16:15

    Tijn:

    Ik denk dat je iedereen heel erg jaloers gaat maken met je verhalen hier over alles wat mee gaat maken :)

  • 06 Augustus 2009 - 16:32

    Daphne:

    You go girl =D, ben trots op je!!! Veel plezier en let goed op jezelf!

    XX

  • 06 Augustus 2009 - 16:42

    Lies:

    Hey Roos,

    Geniet van je tijd in Australië. Het is echt mijn favo land en Sydney is helemaal geweldig! :D (melbourne trouwens ook...)

    xxx
    Lies

  • 06 Augustus 2009 - 17:25

    Helene:

    Roosje,

    Blij dat je goed bent aangekomen. Geniet er van en heel veel succes daar achter
    xx

  • 07 Augustus 2009 - 09:19

    Mike:

    laat alles zn beloop gaan en geniet, dan komt alles goed!
    kus

  • 13 Augustus 2009 - 10:35

    Geertje:

    Blij te lezen dat je heelhuids ben aangekomen, want zo'n klein meisje in zo'n grote wereld is af en toe best wel eng..
    Lekker dat jij en tijn nog een dagje extra samen hadden!!
    Meid geniet er en go for it!!!
    kus

Verslag uit: Australië, Sydney

Roos

Actief sinds 22 Juli 2009
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 14300

Voorgaande reizen:

12 Mei 2014 - 11 Juli 2014

Tanzania, Sumve

01 Augustus 2009 - 26 Maart 2010

Down under

Landen bezocht: